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Registros recuperados : 17 | |
3. | | SOARES, N. D.; CAMPOS, E.; NOGUEIRA, T.; SIQUEIRA, K. B.; DAVID, J. M. N.; BRAGA, R. Quais os tipos de queijos mais comentados no Twitter. In: WORKSHOP DE INICIAÇÃO CIENTÍFICA DA EMBRAPA GADO DE LEITE, 25., 2021, Juiz de Fora. Anais... Juiz de Fora: Embrapa Gado de Leite, 2021. (Embrapa Gado de Leite. Documentos, 261). Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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4. | | AMBRÓSIO, L.; LINHARES, H.; DAVID, J. M. N.; BRAGA, R.; ARBEX, W.; CAMPOS, M. M.; CAPILLA, R. Enhancing the reuse of scientific experiments for agricultural software ecosystems. Journal of Grid Computing, v. 19, n. 4, 44, 2021. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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5. | | LINHARES, H. M.; BRAGA, R.; ARBEX, W. A.; CAMPOS, M. M.; CAMPOS, F.; DAVID, J. M. N.; STROELE, V. FeedEfficiencyService: an architecture for thecomparison of data from multiple studies related todairy cattle feed efficiency indices. Information Processing in Agriculture, v. 9, n. 3, p. 378-396, 2022. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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7. | | MAGALDI, H.; BRAGA, R.; ARBEX, W. A.; CAMPOS, M. M.; BORGES, C. C. H.; DAVID, J. M. N.; CAMPOS, F. Uso de ontologias e técnicas de visualização no apoio às pesquisas em eficiência alimentar de gado de leite. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE AGROINFORMÁTICA, 11., 2017, Campinas. Ciência de dados na era da agricultura digital: anais. Campinas: Editora da Unicamp: Embrapa Informática Agropecuária, 2017. p. 625-637. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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8. | | MAGALDI, H.; BRAGA, R.; ARBEX, W. A.; CAMPOS, M. M.; BORGES, C. C. H.; DAVID, J. M. N.; CAMPOS, F.; STROELE, V. Análise de Eficiência Alimentar de Gado Leiteiro a partir da Integração de Bases Heterogêneas e Ontologias. In: BRAZILIAN E-SCIENCE WORKSHOP, 38., 2018, Natal-RN. Anais... [S.l.]: Sociedade Brasileira de Computação, 2018. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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9. | | GOMES, J.; ESTEVES, I.; GRACIANO NETO, V. V.; DAVID, J. M. N.; BRAGA, R.; ARBEX, W. A.; KASSAB, M.; OLIVEIRA, R. F. de. A scientific software ecosystem architecture for the livestock domain. Information and Software Technology, v. 160, 107240, 2023. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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10. | | GOMES, J. S.; DAVID, J. M. N.; BRAGA, R.; ARBEX, W. A.; BARBOSA, B.; GOMES, W. L.; FONSECA, L. M. G. Sistemas de suporte à decisão nas fazendas inteligentes: um mapeamento sistemático. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE AGROINFORMÁTICA, 13., 2021, Bagé. Anais. Bagé: Universidade Federal do Pampa, 2021. p. 301-310. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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11. | | SILVA, G. C. e; ALVES, R. das D.; LANA, M. S.; SIQUEIRA, K. B.; DAVID, J. M. N.; VILLELA, R. M. M. B. Nutri’n Price: uma plataforma de seleção de alimentos mais nutritivos e acessíveis economicamente. In: WORKSHOP DE INICIAÇÃO CIENTÍFICA DA EMBRAPA GADO DE LEITE, 28., 2023, Juiz de Fora. Anais... Juiz de Fora: Embrapa Gado de Leite, 2024. p. 52-55. (Embrapa Gado de Leite. Eventos Técnicos & Científicos, 1). Pibic/Fapemig. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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12. | | SIQUEIRA, K. B.; NOGUEIRA, T. S.; CAMPOS, E. W. A. M.; SOARES, N. D.; MORAES, E. A. P.; VILLELA, R. M. M. B.; DAVID, J. M. N.; GOLIATT, P. V. Z. C. Análise exploratória da imagem dos lácteos em tempos de coronavírus. In: SIQUEIRA, K. B. (ed.). Na era do consumidor: uma visão do mercado lácteo brasileiro. Juiz de Fora: Ed. do Autor, 2021. p. 195-202. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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13. | | SIQUEIRA, K. B.; NOGUEIRA, T. S.; SOARES, N. D.; CAMPOS, E. W. A. M.; MORAES, E. A. P.; VILLELA, R. M. M. B.; DAVID, J. M. N.; GOLIATT, P. V. Z. C. O impacto da pandemia no consumo de lácteos no Brasil: uma abordagem das redes sociais. In: SIQUEIRA, K. B. (ed.). Na era do consumidor: uma visão do mercado lácteo brasileiro. Juiz de Fora: Ed. do Autor, 2021. p. 209-213. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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14. | | SIQUEIRA, K. B.; NOGUEIRA, T. S.; CAMPOS, E. W. A. M.; SOARES, N. D.; MORAES, E. A. P.; VILLELA, R. M. M. B.; DAVID, J. M. N.; GOLIATT, P. V. Z. C. O que mudou no consumo de lácteos com a pandemia? Uma visão das redes sociais. In: SIQUEIRA, K. B. (ed.). Na era do consumidor: uma visão do mercado lácteo brasileiro. Juiz de Fora: Ed. do Autor, 2021. p. 203-208. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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15. | | SIQUEIRA, K. B.; NOGUEIRA, T. S.; SOARES, N. D.; CAMPOS, E. W. A. M.; MORAES, E. A. P.; VILLELA, R. M. M. B.; DAVID, J. M. N.; GOLIATT, P. V. Z. C.; DINIZ, F. H.; PIRES, M. de F. A.; VICENTINI, N. M. Covid-19 e o impacto no consumo de leite e derivados. In: SIQUEIRA, K. B. (ed.). Na era do consumidor: uma visão do mercado lácteo brasileiro. Juiz de Fora: Ed. do Autor, 2021. p. 214-217. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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16. | | SIQUEIRA, K. B.; NOGUEIRA, T. S.; SOARES, N. D.; CAMPOS, E. W.; MORAES, E. A. P.; VILLELA, R. M. M. B.; DAVID, J. M. N.; GOLIATT, P. V. Z. C.; DINIZ, F. H.; PIRES, M. de F. A.; VICENTINI, N. M. Pandemia, leite, queijo e tweets. In: ANUÁRIO Leite 2021. Juiz de Fora: Texto Comunicação Corporativa, 2021. p. 94-95. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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17. | | NOGUEIRA, T. S.; SIQUEIRA, K. B.; SOARES, N. D.; CAMPOS, E. W.; MORAES, E. A. P.; VILLELA, R. M. M. B.; DAVID, J. M. N.; GOLIATT, P. V. Z. C.; PIRES, M. de F. A.; DINIZ, F. H.; VICENTINI, N. M. Tendências de consumo de queijo coalho no Nordeste. MilkPoint, 26 mar. 2021. Biblioteca(s): Embrapa Gado de Leite. |
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Registros recuperados : 17 | |
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Registro Completo
Biblioteca(s): |
Embrapa Gado de Leite. |
Data corrente: |
01/10/2021 |
Data da última atualização: |
31/01/2024 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Anais de Congresso |
Autoria: |
SOARES, N. D.; BRAGA, R.; DAVID, J. M. N.; SIQUEIRA, K. B.; NOGUEIRA, T. S.; CAMPOS. E. W. |
Afiliação: |
NEDSON D. SOARES, Graduando, Universidade Federal de Juiz de Fora; REGINA BRAGA, Universidade Federal de Juiz de Fora; JOSÉ MARIA N. DAVID, Universidade Federal de Juiz de Fora; KENNYA BEATRIZ SIQUEIRA, CNPGL; THALLYS S. NOGUEIRA, Estudante, Universidade Federal de Juiz de Fora; EMERSON W. CAMPOS, Instituto Federal Sudeste de Minas Gerais. |
Título: |
REDIC: Recommendation of Digital Influencers of Brazilian artisanal cheese. |
Ano de publicação: |
2021 |
Fonte/Imprenta: |
In: BRAZILIAN SYMPOSIUM ON INFORMATION SYSTEMS, 17., 2021, Uberlândia. Proceedings... New York: Association for Computing Machinery, 2021. |
DOI: |
https://doi.org/10.1145/3466933.3466987 |
Idioma: |
Inglês |
Conteúdo: |
The advancement of information technology makes social media networks increasingly gain popularity and insertion in daily life aspects. Thus, the analysis of people?s opinions and habits is essential for many companies? modernization and survival. On social networks, people generally share their views and visit other peoples opinions about products, news, and trends, and the concept of "influential person" emerges. An influential person (or social media influencer) today is considered a marketing strategy. The Brazilian dairy industry has been standing out every year, and one of the promising areas is cheese production. The 2019 annual report1 https://ablv.org.br/o-setor/relatorioablv/ by ABLV (Associação Brasileira da Indústria de Lácteos Longa Vida) indicates that there was an increase of 32% in liters of milk destined for cheese production in Brazil compared to 2009, which is greater than the percentage growth of milk UHT (26%). Intending to collect information from social networks to find influential people, who appreciate artisanal cheeses, and who can influence potential new consumers, this work presents REDIC, a proposal for analysis, recommendation, and content propagation network, considering the Brazilian artisanal cheese market. REDIC classifies the user?s content and interactions using ontologies and complex networks, deriving new relationships and allowing interconnecting information on different social networks. REDIC was developed to support the market research of artisanal cheeses in a renowned Brazilian agribusiness institution. The results obtained through feasibility studies showed that the solution allows the search for communities of digital influencers who talk about artisanal cheeses and the dissemination of information on the network MenosThe advancement of information technology makes social media networks increasingly gain popularity and insertion in daily life aspects. Thus, the analysis of people?s opinions and habits is essential for many companies? modernization and survival. On social networks, people generally share their views and visit other peoples opinions about products, news, and trends, and the concept of "influential person" emerges. An influential person (or social media influencer) today is considered a marketing strategy. The Brazilian dairy industry has been standing out every year, and one of the promising areas is cheese production. The 2019 annual report1 https://ablv.org.br/o-setor/relatorioablv/ by ABLV (Associação Brasileira da Indústria de Lácteos Longa Vida) indicates that there was an increase of 32% in liters of milk destined for cheese production in Brazil compared to 2009, which is greater than the percentage growth of milk UHT (26%). Intending to collect information from social networks to find influential people, who appreciate artisanal cheeses, and who can influence potential new consumers, this work presents REDIC, a proposal for analysis, recommendation, and content propagation network, considering the Brazilian artisanal cheese market. REDIC classifies the user?s content and interactions using ontologies and complex networks, deriving new relationships and allowing interconnecting information on different social networks. REDIC was developed to support... Mostrar Tudo |
Palavras-Chave: |
Ontology; Recommendation System; Rede social; SNA; Social Network; Social Network Analysis. |
Thesagro: |
Produto Derivado do Leite; Queijo. |
Thesaurus NAL: |
Internet. |
Categoria do assunto: |
L Ciência Animal e Produtos de Origem Animal |
URL: |
https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/226542/1/REDIC.pdf
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Marc: |
LEADER 02742nam a2200289 a 4500 001 2134951 005 2024-01-31 008 2021 bl uuuu u00u1 u #d 024 7 $ahttps://doi.org/10.1145/3466933.3466987$2DOI 100 1 $aSOARES, N. D. 245 $aREDIC$bRecommendation of Digital Influencers of Brazilian artisanal cheese.$h[electronic resource] 260 $aIn: BRAZILIAN SYMPOSIUM ON INFORMATION SYSTEMS, 17., 2021, Uberlândia. Proceedings... New York: Association for Computing Machinery$c2021 520 $aThe advancement of information technology makes social media networks increasingly gain popularity and insertion in daily life aspects. Thus, the analysis of people?s opinions and habits is essential for many companies? modernization and survival. On social networks, people generally share their views and visit other peoples opinions about products, news, and trends, and the concept of "influential person" emerges. An influential person (or social media influencer) today is considered a marketing strategy. The Brazilian dairy industry has been standing out every year, and one of the promising areas is cheese production. The 2019 annual report<fn id="fn1">1 https://ablv.org.br/o-setor/relatorioablv/ </fn> by ABLV (Associação Brasileira da Indústria de Lácteos Longa Vida) indicates that there was an increase of 32% in liters of milk destined for cheese production in Brazil compared to 2009, which is greater than the percentage growth of milk UHT (26%). Intending to collect information from social networks to find influential people, who appreciate artisanal cheeses, and who can influence potential new consumers, this work presents REDIC, a proposal for analysis, recommendation, and content propagation network, considering the Brazilian artisanal cheese market. REDIC classifies the user?s content and interactions using ontologies and complex networks, deriving new relationships and allowing interconnecting information on different social networks. REDIC was developed to support the market research of artisanal cheeses in a renowned Brazilian agribusiness institution. The results obtained through feasibility studies showed that the solution allows the search for communities of digital influencers who talk about artisanal cheeses and the dissemination of information on the network 650 $aInternet 650 $aProduto Derivado do Leite 650 $aQueijo 653 $aOntology 653 $aRecommendation System 653 $aRede social 653 $aSNA 653 $aSocial Network 653 $aSocial Network Analysis 700 1 $aBRAGA, R. 700 1 $aDAVID, J. M. N. 700 1 $aSIQUEIRA, K. B. 700 1 $aNOGUEIRA, T. S. 700 1 $aCAMPOS. E. W.
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Embrapa Gado de Leite (CNPGL) |
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